Tutustu toimintaamme

Keitä ovat KTK:laiset?

KTK:n jäsenet ovat asiantuntijoita, jotka vastaavat omalla työllään ihmisten viihtyvyydestä ja turvallisuudesta. Jäsenemme vastaavat arkisista asioista, kuten vedestä, katuverkosta, energiasta, aluesuunnittelusta, ruokahuollosta, puhtaanapidosta. He vastaavat liikuntapaikkojen turvallisuudesta ja viheralueiden kunnosta ja kehittämisestä. Jäsenistöämme on paljon myös terveydenhuoltosektorilla vastaamassa logistisista palveluista ja tutkimuslaitteistojen toimivuudesta.

Heidän kaikkien työ on merkittävässä asemassa, kun ihmiset ovat valitsemassa uutta asuinpaikkaa tai yritykset miettivät mahdollista uutta sijoittautumista ja uusien työpaikkojen luomista. KTK:n jäsenten työ on perusta alueiden elinvoimalle. KTK:n jäsenet vastaavat omalla työllään alueiden kilpailukyvystä ja houkuttelevuudesta.

Mitä sinä KTK:n jäsenenä saat?

KTK Tekniikan Asiantuntijat neuvottelee osana JUKOa eri työehtosopimuksista kunta- ja hyvinvointialueilla. Lisäksi neuvottelemme KTN ry:n mandaatilla Avainta sopimuksen piirissä sekä Energia-alan ylempien toimihenkilöiden työehtosopimuksia YTN:n osana. Energia-alan toimihenkilösopimuksiin olemme liittyneet liitäntäpöytäkirjalla. Olemalla meihin yhteydessä voit vaikuttaa työehtosopimusten sisältöihin.

Olemme tukenasi työelämään liittyvissä asioissasi. Tällaisia ovat esimerkiksi työajat, paikalliset työehtosopimukset ja palkkaus. Paikallisella tasolla asioita hoitavat JUKOlaiset luottamusmiehet, joista tekniikan puolta edustavat pääosin KTK:laiset luottamusmiehet. Luottamusmiesten tukena on 110 KTN:n paikallisyhdistystä. Paikallisyhdistykset hoitavat itsenäisesti alueellista toimintaa. Jokainen jäsen pääsee mukaan paikallisyhdistysten toimintaan.

Jäsenpalvelusta saat päivittäin apua jäsenyyteesi liittyvissä asioissa.

Työsuhdeneuvonta palvelee sinua mm. työeläämään ja palkkaukseen liittyvissä asioissa päivittäin.

Jäsenenä olet osana KTK:n viestintää, jossa saat säännöllisesti postia ajankohtaisista asioista.

Käytössäsi on monia jäsenetuja:

• Liittymisetu. Kaikille uusille jäsenille liittymisetuna liittymiskuukausi ja sitä seuraavat kaksi kuukautta ilman jäsenmaksua!
  • Työsuhdeneuvonta. Tuliko kysyttävää irtisanomisesta tai sairausajan palkasta? Me autamme.
  • Oikeusturvavakuutus työsuhderiitojen varalle. Irtisanoiko työnantaja laittomasti? Vakuutus on turvanasi oikeudessa, jos sinne asti joudutaan.
  • Työehtosopimusneuvottelut. Neuvottelemme työehtosopimusten ehdoista puolestasi.
  • Luottamusmiehen apu työpaikallasi. Hän neuvottelee puolestasi paikallisesti työnantajasi kanssa.
  • Vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus, matkatavaravakuutus. Jäsenyys sisältää kattavan vakuutuksen koti- ja ulkomaanmatkoille sekä vapaa-ajan tapaturmien varalle.
  • Työttömyysturva. Ansiosidonnainen työttömyysturva tuo rahallista tukea työttömyys- ja lomautustilanteessa sekä vuorotteluvapaalla. KTK:n työttömyyskassa on Aaria.
  • Yksityiselämän oikeudellinen neuvonta. Ilmainen puhelinneuvonta yksityiselämän oikeudellisissa kysymyksissä.
  • Member+ -jäsenetupalvelun vaihtuvat jäsenedut. Kymmeniä vaihtuvia alennuksia. Tarjolla on myös vuokramökkejä eri puolilta Suomea.
  • Lehtietuja, risteily-, kylpylä- ja hotellialennuksia.