SOTE-sopimuksen paikallinen erä helmikuussa 2025
Pääsopijajärjestöt JUKO, JAU, SOTE ja Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT sopivat syyskuussa, että SOTE-sopimuksen palkkojen yhteensovittamisen, palkkauksen kehittämisen ja palkkausjärjestelmien käyttöönotosta sovittu keskimmäinen paikallinen järjestelyerä siirtyi käytettäväksi helmikuussa 2025. Alun perin erä oli tarkoitus jakaa lokakuussa. 1.2.2025 alkaen käytettävä paikallinen erä on 2,5 prosenttia. Paikallinen järjestelyerä on työ- ja virkaehtosopimukseen sisältyvä palkankorotuserä, jonka käytöstä sovitaan paikallisesti. Kyseinen erä