Kilpailukykysopimuksen pullonkaulaksi on muodostumassa lisätyöpäivistä sopiminen
Kuntaneuvottelut etenivät - työaikapankki jo pitkällä
KTK on hankkinut jäsenten käyttöön uuden jäsenedun; UUTEEN TYÖHÖN-VERKKOVALMENNUKSEN. Verkkovalmennukseen pääsevät 30 ensimmäistä mukaan ilmoittautunutta, mutta etusijalla ovat työttömät jäsenemme.
Kilpailukykyneuvottelut etenevät verkkaisesti, mutta ratkaisua haettaneen toukokuun viimeisellä viikolla.
Varatuomari Petri Keskitalo, Eversheds Asianajotoimistosta kertoo asuntokauppoihin liittyvistä vaikeuksista ja mahdollisista ongelmista.
Vuosi on vaihtumassa ja on aika sulkea vuoden tapahtumat. Puheenjohtajamme ottaa vielä kantaa kuluneeseen vuoteen ja luotsaa liittoamme tulevalle vuodelle.
Valtion suunnitelmat sote- ja itsehallinto alueista tulee vaikuttamaan viranomaispalveluihin.
TS:n palkankorotukset vuonna 2016 tapahtuvat kahtena eri ajankohtana
Julkisen sektorin työntekijöiden puolustajat ovat kummallisen hiljaa, vaikka hallituksen esittelemät pakkolait heikentäisivät kohtuuttomasti yhden ryhmän työehtoja ja kohdistuisivat erityisesti naisiin.
Olli Luukkainen valittiin jatkamaan neuvottelujärjestö JUKOn ruorissa seuraavat 2 vuotta
KTK laittoi SOTE ohjaus- ja projektiryhmän jäsenille vahvan kannanoton siitä, että ympäristöterveydenhuoltoa ei tule liittää SOTE-uudistukseen. Kannanoton pohjana on jäsenillemme tehty kysely viranomaistoiminnasta ja sen kehittämisestä.
Julkisalan palkansaajat torjuvat tiukasti hallituksen eduskunnalle antaman esityksen pisimpien vuosilomien lyhentämistä.
Palkansaajien keskusjärjestöjen yhteinen mielenilmaus on Helsingissä 18.9
JUKOn kunnan neuvottelukunta hyväksyi osaltaan palkkaratkaisut KT ja pääsopijajärjestöt pääsivät 25.6.2015 neuvottelutulokseen työllisyys- ja kasvusopimuksen (tyka) toisen jakson sopimuskorotuksista. JUKOn kunnan neuvottelukunta hyväksyi KVTES- ja TS- sopimuksia koskevat neuvottelutulokset tänään maanantaina. Sopimukset ovat voimassa 13 kuukautta 1.1.2016–31.1.2017. Sopimuksen voimassaolo jatkuu 31.1.2017 jälkeen vuoden kerrallaan, jollei sitä kirjallisesti irtisanota viimeistään kuusi viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä. Kaikkiaan kunta-alan sopimusten kustannusvaikutus 13 kuukauden sopimusjaksolla on 0,59 prosenttia. JUKOn hallitus käsittelee sopimuksia myöhemmin tällä viikolla.
Avaintyönantajat AVAINTAn työehtosopimuksesta neuvottelutulos 26.6. AVAINTES:sta saavutettiin työllisyys- ja kasvusopimuksen mukainen neuvottelutulos toisen sopimusjakson 1.2.2016 – 31.1.2017palkankorotuksista. Palkkoja tarkistetaan yleiskorotuksella 15.3.2016 lukien, korotus on 16 euroa kuukaudessa kuitenkin vähintään 0,43 %. Myös henkilöstön edustajien palkkioita korotetaan yleiskorotusta vastaavasti.