Työelämä

Olemme tukenasi työelämään liittyvissä asioissasi. Tällaisia ovat esimerkiksi työajat, paikalliset työehtosopimukset ja palkkaus. Paikallisella tasolla asioita hoitavat JUKOlaiset luottamusmiehet, joista tekniikan puolta edustavat pääosin KTK:laiset luottamusmiehet. Luottamusmiesten tukena on 110 KTN:n paikallisyhdistystä.

KTK Tekniikan Asiantuntijat neuvottelee osana JUKOa eri työehtosopimuksista kunta- ja hyvinvointialueilla. Lisäksi neuvottelemme KTN ry:n mandaatilla Avainta sopimuksen piirissä sekä Energia-alan ylempien toimihenkilöiden työehtosopimuksia YTN:n osana. Energia-alan toimihenkilösopimuksiin olemme liittyneet liitäntäpöytäkirjalla.

Jäsenpalvelumme auttaa Sinua mielellään kaikissa jäsenasioissasi

Jäsenpalvelun tavoitat arkisin klo 9–14 välisenä aikana. Jos emme pääse vastaamaan, pyrimme soittamaan takaisin.

Työsuhdeneuvontaa jäsenille

Saat työpaikan ongelmatilanteissa asiantuntijoiltamme neuvonta-apua – vaikka heti ensimmäisenä työpäivänä. KTK:n jäsenjärjestöjen henkilöjäsenille annetaan työsuhdeneuvontaa alueasiamiesten, liiton juristin ja neuvottelujärjestöjen toimesta.