Sairaaloissa työskentelee koronaepidemiankin aikaan monia ammattilaisia, joiden hiljainen työ ei näy potilaille tai julkisuuteen – ilman heidän työpanostaan emme kuitenkaan pärjäisi.
KTK:n perustaja, KTK:n kunniajäsen Erkki Hintikainen nukkui ikiuneen 88-vuotiaana.
Energiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimuksen osapuolet ovat hyväksyneet sovittelijan tekemän sovintoesityksen.
Energia-alan ylempien toimihenkilöiden ylityökielto koskettaa kaikkia ylempien sopimuksen piirissä olevia KTK:n jäseniä.
– lähes 600 000 kuntien, valtion, yliopistojen ja kirkon palkansaajaa uhkaa siirtyä sopimuksettomaan tilaan
Valtakunnansovittelijan hakemuksesta työministeri on siirtänyt lakon alkua kahdella viikolla. Työnseisaus koskee työvuoroja, jotka alkavat lauantaina 15.2.2020 klo 00:00 ja päättyvät 22.2.2020 klo 23:59 välisenä aikana.
Tekniikka ja Terveys KTN ry on perjantaina 17.1.2020 päättänyt energia-alaa koskevasta työnseisauksesta.
KTN:n jäsenliittojen jäsenet Arkea Oy:ssä ja Kuntec Oy:ssä kieltäytyvät tekemästä säännöllisen työajan ylittävää työtä tai vaihtamasta ennalta sovittua työvuoroaan.
Lakkovaroitus on annettu kolmelle kolmen päivän lakolle, jotka sijoittuvat ajanjaksolle 9.-18.12.
YTN on julistanut suunnittelu- ja konsulttialan kaikille ylemmille toimihenkilöille ylityökiellon ja vapaa-aikana työasioissa matkustamisen kiellon 20.11.-20.12.2019.
Kunnallista tekniikkaa vaivaa raju rekrytointiongelma, joka uhkaa heijastua kaikkien kuntalaisten arkeen.
Seuraavan hallituksen on tehtävä kaikki voitava hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämiseksi, linjaa Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO. ”Budjettiin on varattava rahat julkisen sektorin rahoittamiseen ja työntekijöiden palkankorotuksiin. Myös kuntien valtionosuusleikkaukset on lopetettava”, JUKOn toiminnanjohtaja Maria Löfgren ja puheenjohtaja Olli Luukkainen lähettävät terveisiä hallitusneuvottelijoille.
Osa kunnista ei suostu antamaan palkkatietoja pääluottamusmiehille paikallista sopimista varten, selviää KTK Tekniikan Asiantuntijat ry:n toteuttamasta kyselystä teknisten sopimusalalla.