Julkisten tilojen sisäilmaongelmat puhututtavat ja nostattavat tunteita. Kunnissa käyttäjät usein syyttävät valvontaa ja rakentamista. Nyt ollaan tilanteessa, että syyllisiä on turha etsiä, sillä jokainen ammattiryhmä tekee parhaansa niillä resursseilla, jotka on annettu
Tiedote. Julkaistu: 08.06.2018, 08:49 KTK Tekniikan Asiantuntijat ry Maakuntauudistus lisäisi toteutuessaan julkiselle sektorille huomattavasti uusia yhtiörakenteita palveluiden tuottajiksi. Kuka on isäntä ja kuka on renki? Mistä alkaa iltalypsy, kun itse maakunnan ja yhtiöiden rahat loppuvat? Kuka vastaa henkilöstöstä ja palveluiden tuottamisesta kansalaisille muutostilanteissa, jotka eivät tule loppumaan tähän?
Sairauspoissaolojen kokonaismäärä ei ole muuttunut kunta-alalla. Viime vuonna kuntatyöntekijät olivat poissa työstä oman sairauden takia keskimäärin 16,7 päivää, osoittavat tuoreimmat Kunta10-tutkimuksen tulokset. Lyhytkestoiset (1-3 päivää) sairauspoissaolot ovat lisääntyneet ja pitemmät, yli kolme päivää kestävät, sairauspoissaolot ovat vähentyneet. Neljännes (23 %) kuntatyöntekijöistä ei ollut lainkaan poissa töistä oman sairauden takia.
Vuotuisen YTN-datan mukaan työtahti on kiristynyt huomattavasti asiantuntijatyötä tekevillä verrattuna aiempiin vuosiin. Työmääräänsä jatkuvasti tai ajoittain liian suureksi arvioi yli puolet vastaajista.
Akavan ja Danske Bankin yhteistyö tuo uusia etuja KTK:n jäsenille. Nyt kannattaa kilpailuttaa asuntolaina! Kirjaudu jäsensivuille ja tutustu uuteen palveluun lisää.
Palkansaajat pitivät neuvotteluissa 16.1. esillä erityisesti kunta-alan ansiotason ja ansiokehityksen jälkeenjääneisyyttä
KTK Tekniikan Asiantuntijat on tehnyt Danske Bankin kanssa sopimuksen uudesta jäsenedusta. Käy lukemassa asiasta lisää jäsensivuilla!
Akavalaisten oma jäsenetupalvelu Member+ hoitaa jatkossa A-lomien lomahuoneistojen varauksen eikä enää ole hankalaa arvontakäytäntöä.
Kunta-alan työntekijöitä edustavat pääsopijajärjestöt ovat tänään 28.11.2017 irtisanoneet kaikki kunnalliset työ- ja virkaehtosopimukset.