Koulutus

KTK Tekniikan Asiantuntijat ry järjestää kunta-alan pääsopijajärjestö JUKO ry:n nimissä luottamusmieskoulutusta. Lisäksi järjestämme KTN ry:n nimissä Avainta- ja Energia-alaan liittyvää sopimuskoulutusta. KTK:n järjestämän koulutuksen lisäksi pääluottamusmiesten on mahdollista osallistua pääsopijajärjestö JUKOn koulutukseen. Pelkistäen koulutustarjonta jakautuu siten, että JUKO kouluttaa vain pääluottamusmiehiä, mutta KTK:n kursseille voivat hakeutua pääluottamusmiesten lisäksi luottamusmiehet sekä heidän varansa. Myös KTN:n paikallisyhdistysten pj:t ovat oikeutettuja KTK:n järjestämään koulutukseen. JUKOn koulutus kokonaisuudessaan (sisältäen myös jäsenliittojen koulutuksen) löytyy täältä.

KTK:n koulutuskalenteri, ilmoittautumiset, tarvittavat lomakkeet yms. löytyvät kirjautumalla KTK:n jäsensivuille.

Koulutustoiminnan avulla kehitetään tietoja ja taitoja mm. edunvalvonta- ja yhteistoiminta-asioissa. Paikalliset luottamusmiehet ja järjestöaktiivit toimivat mm. sopimusten soveltamisessa asiantuntijoina omilla paikkakunnillaan sekä ajavat jäsenistön etuja monin eri tavoin. Koulutussisällöissä käsitellään työ- ja virkasuhteen ehtoihin liittyviä sopimusmääräyksiä ja muuta normistoa sekä kulloinkin ajankohtaisia työmarkkinakysymyksiä.

TJS Opintokeskus on Akavan ja STTK:n yhteinen koulutus- ja palveluorganisaatio.
KTK:n jäsenenä TJS:n palvelut ovat käytössäsi. TJS Opintokeskus järjestää mm. järjestö- ja yhdistystoimintaan, työhyvinvointiin, viestintään ja tietotekniikkaan liittyviä kursseja.