Tekniikka ja Terveys KTN asetti ylityökiellon energia-alan toimihenkilöille 1.2.2018 klo 6 alkaen
Akavan ja Danske Bankin yhteistyö tuo uusia etuja KTK:n jäsenille. Nyt kannattaa kilpailuttaa asuntolaina! Kirjaudu jäsensivuille ja tutustu uuteen palveluun lisää.
Palkansaajat pitivät neuvotteluissa 16.1. esillä erityisesti kunta-alan ansiotason ja ansiokehityksen jälkeenjääneisyyttä
KTK Tekniikan Asiantuntijat on tehnyt Danske Bankin kanssa sopimuksen uudesta jäsenedusta. Käy lukemassa asiasta lisää jäsensivuilla!
Akavalaisten oma jäsenetupalvelu Member+ hoitaa jatkossa A-lomien lomahuoneistojen varauksen eikä enää ole hankalaa arvontakäytäntöä.
Kunta-alan työntekijöitä edustavat pääsopijajärjestöt ovat tänään 28.11.2017 irtisanoneet kaikki kunnalliset työ- ja virkaehtosopimukset.
Kunta-alan pääsopijajärjestöt valmistautuvat syksyn palkkaneuvotteluihin ja vaativat selkeitä palkankorotuksia. Julkinen sektori on jo kantanut kortensa kekoon mittavilla säästötoimilla
Maamme suurin julkista sektoria koskettava organisaatiouudistus on käynnissä. Ammattijärjestönä olemme tehneet selvityksiä, että miten kentällä työskentelevät jäsenemme ja johtavat virkamiehet näkevät uudistukset, niiden toiminnalliset prosessit ja tehtävien sijoittumisen sujuvuuden kannalta katsottuna. Näitä arvokkaita arjen toimijoiden näkemyksiä kannattaa ottaa huomioon periaatelinjauksia tehtäessä ja toimintoja uudelleen organisoitaessa
Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKOn asema valtiosektorin suurimpana pääsopijajärjestönä vahvistuu, kun Ammattiliitto Ava liittyy sen jäseneksi. Avan muodostaa kolme valtiosektorin ammattiliittoa, Tullivirkamiesliitto, Ulkoasiainhallinnon Virkailijayhdistys ja Verovirkailijain Liitto. Avan jäsenmäärä on 5 700.