Luottamusmies

Jos Sinulla on ongelmia sopimus- ja järjestöasioissa tai tarvitset muuten tietoja KTK:sta:

• Seuraa liiton viestimiä, kuten ajankohtaista -osiota ja Facebook -sivuja.

• Osallistu ja vaikuta liiton, jäsenjärjestöjen ja KTN:n paikallisyhdistysten kokouksissa, tiedotustilaisuuksissa ja kursseilla.

• Käänny virka- ja työsuhdeasioissa ensisijaisesti oman työpaikkasi JUKO/KTN:n luottamusmiehen puoleen. Luottamusmiesten apuna toimivat JUKO/KTN:n pääluottamusmiehet sekä liiton asiantuntijat.

• Järjestötoimintaan liittyvissä asioissa ota ensisijaisesti yhteyttä omaan jäsenjärjestöösi tai alueesi KTN:n paikallisyhdistykseen.

• Jos otat yhteyttä KTK:n toimistoon, käänny kyseisiä asioita hoitavan henkilön puoleen.

• Jäsenistön valitsemat JUKO/KTN:n luottamushenkilöt työpaikoilla, KTN:n paikallisyhdistyksissä sekä KTK:n ja KTN:n hallinnoissa luovat järjestöjen tavoitteet. Olemalla heihin yhteydessä voit vaikuttaa päätöksiin. Keskustele järjestöasioista myös työtovereidesi kanssa.

LUOTTAMUSMIES AUTTAA

Jos palvelussuhteesi ehdoissa ilmenee epäselvyyksiä, käänny heti työpaikkasi JUKO/KTN:n luottamusmiehen/pääluottamusmiehen puoleen. Hän edustaa sinua liiton puolesta työnantajasi kanssa käytävissä neuvotteluissa sekä ottaa tarvittaessa yhteyttä KTK:n asiantuntijoihin tai liiton toimistoon. Luottamusmiehesi yhteystietoja voit kysyä lähettämällä viestiä: info@ktk-ry.fi.

Vaihtaessasi työpaikkaa ota ensimmäiseksi yhteyttä uuden työpaikkasi luottamusmieheen tai lähimpään KTN:n paikallisyhdistykseen!