KOULUTETUT TEKNIIKAN ASIANTUNTIJAT KT RY

Tekniikan järjestökentässä KT ry on valtakunnallinen yhdistys, johon kuuluu ja voi liittyä jäseneksi

• kunta-, seurakunta-, yksityis- tai valtiosektorilla työskentelevä insinööri, teknikko tai vastaavan koulutuksen omaava henkilö.
  • vastaavissa tehtävissä toimiva toimihenkilö, ylempi toimihenkilö tai viranhaltija.
  • tiede- tai ammattikorkeakoulun alan loppututkintoa opiskeleva henkilö

Jäsenet vastaavat työssään mm. koko perusinfrastruktuurista, kunnallistekniikan ydintoiminnoista jne. KT ry:n tehtävänä on kerätä kaikki jäsenkelpoiset henkilöt yhteistoimintaan ja toimia heidän vaikutuskanavanaan edunvalvontatyössä.

Koulutetut Tekniikan asiantuntijat KT ry kuuluu jäsenenä Suomen Ammattikorkeakoulu- ja Opistotekniset SKT ry:hyn ja sen kautta KTK Tekniikan Asiantuntijat ry:hyn ja edelleen Akavaan sekä pääsopijajärjestö Tekniikka ja Terveys KTN ry:hyn. Valtakunnallinen edunvalvontatyö hoidetaan näiden järjestöjen kautta työnantajajärjestöihin ja (esim. lainsäädäntötyön osalta) myös valtiovaltaan päin.

Koulutetut Tekniikan asiantuntijat KT ry tarjoaa mahdollisuuden järjestäytyä edullisesti: kokonaisjäsenmaksu on vain 1,1 % palkasta.

PDF-tiedostoKT ry hallitus 2023-2025.pdf  (57 kB)

YHDISTYSKOKOUS 2023

PDF-tiedostoToimintasuunnitelma 2024-2025.pdf  (114 kB)
KT Ry Toiminantarkastuskertomus 2021.png  (321 kB)